Tiktok annonser

Hva er TikTok markedsføring?

TikTok er den raskest voksende sosiale medieplattformen vi har sett til nå. TikTok-markedsføring handler om å bruke plattformen og innhold til å promotere merkevaren din, samt produktene eller tjenestene du tilbyr. Gjennom korte og engasjerende videoer kan bedriften din bygge en sterk online tilstedeværelse, fange oppmerksomheten til målgruppen din, og vise frem det du har å tilby på en mer engasjerende metode.

Hvorfor bruke TikTok?

Selv om TikTok har likheter med andre sosiale medieplattformer som Instagram og YouTube, skiller den seg ut på flere måter. Ifølge data fra Upfluence har TikTok en betydelig høyere engasjementsrate sammenlignet med andre store nettverk som Instagram, YouTube og Facebook. Vi har selv erfart at videoer publisert på TikTok ofte får langt større organisk engasjement enn de som legges ut på Facebook eller Instagram.

TikTok
Tiktok annonser

Med TikTok, kan annonsene dine målrettes mot en spesifikk målgruppe basert på alder, geografisk plassering, interesser og andre kriterier. Plattformen er ikke bare en effektiv kanal for betalt annonsering, men også en unik mulighet til å nå ut til publikum på en mer autentisk måte. Ved å lage videoer som viser “bak kulissene” eller andre innblikk i bedriftens kultur, kan du bygge en sterkere forbindelse med kundene og skape en nærhet til merkevaren din.

Bli en del av brukerens TikTok-feed

In-Feed annonser

In-feed TikTok-annonser er en spennende måte å nå ut til folk på TikTok. Annonsene dukker opp som en del av brukerens vanlige feed, og ser ut som vanlige innlegg – bare med en liten merking som “Sponset” eller “Annonse”. For å få best mulig effekt, anbefaler vi at du lager annonser som er kreative, engasjerende og tilpasset den avslappede og lekne stilen TikTok er kjent for. På den måten føles annonsene mer naturlige og får større sjanse til å treffe målgruppen din.

Top view

Top View-annonser på TikTok er en kraftfull måte å skille seg ut og fange oppmerksomheten til et stort publikum. Annonsen vises øverst på skjermen med én gang brukeren åpner appen, noe som gir deg en unik sjanse til å gjøre et sterkt førsteinntrykk. Denne annonsetypen er ideell for å bygge merkevarebevissthet og drive salg, samtidig som du når målgruppen din på en effektiv og synlig måte.

Kundehistorie

Dive In Sørlandsparken fikk 222 774 organiske visninger iløpet av 2 måneder!

Da vi startet samarbeidet med Dive In Carwash Sørlandsparken, var hovedfokuset betalt annonsering på Facebook og Instagram. Som en  ekstra bonus optimaliserte vi også alle annonsevideoene for organisk rekkevidde på TikTok.

Etter bare to måneder med publisering av videoene oppnådde Dive In Carwash hele 222 774 visninger på TikTok! I tillegg fikk de over 600 nye følgere. Dette er et godt eksempel på hva en bedrift kan oppnå ved å bruke TikTok til å dele engasjerende videoer. Hadde vi skreddersydd videoene spesielt for TikTok, kunne resultatene kanskje vært enda sterkere!