Google Annonser Annonsering Ads

Hva er Google annonsering?

Ønsker du å øke synligheten, salg og trafikken til nettstedet ditt? Da kan Google Ads være løsningen for deg! Google Ads er betalte annonser på google plattformen, som hjelper deg å nå ut til din målgruppe både når de søker etter produkter samt ikke søker etter produkter/tjenester. Med Google Ads kan du nå ut til mulige kunder som allerede viser interesse for det du har å tilby og du kan målrette annonsene dine til de som er mest sannsynlige til å konvertere.

Hva er mulighetene med Google ads?

Hvorfor velge Google annonsering?

google ads

Markedsføring handler om å nå de menneskene som er interesserte i å kjøpe produktene og tjenestene dine. Hva er vel en bedre måte å nå disse personene på enn å annonsere på verdens mest populære søkemotor? Her er noen av de viktigste fordelene med å bruke Google Ads i din digitale markedsføringsstrategi.

 

Økte konverteringer:

Google Ads er et av de beste verktøyene for å generere salgskvalifiserte leads. Hvis kampanjene dine er satt opp riktig, kan de sende svært målrettede leads til nettsiden din, påmeldingsskjemaer eller andre digitale plattformer. Google annonser er også svært ideelt for bedrifter som selger fysiske produkter, altså ecommerce. 

 

Målrettet markedsføring

Med Google finnes det noe for enhver bedrift og enhver potensiell kunde, uansett hvor de befinner seg i kjøpsreisen. Du kan for eks bruke broad match keywords som einer seg til personer som ikke direkte har noen korrelasjon med bedriften din, eller så kan du bruke exact match søkeord som eigner seg bedre til de som allerede har kjennskap til produktene/tjenestene du tilbyr. 

Utnytte intensjon

På for eksempel sosiale medier, er ikke folk ute etter å bli eksponert for annonser. De leter ikke etter løsninger på problemene som preger hverdagen deres. På søkenettverket derimot, annonserer du til mennesker som aktivt ser etter noe spesifikt. Du kan også enklere annonsere mot intensjonen bak søket. Ønsker brukeren å lære mer om tjenesten, eller vil de booke en time/kjøpe produktet? Dette kan struktureres i annonsekontoen for å lage spesifikke annonser til de ulike intensjonene bak søket.

image
google adss

Bygg merkevarekjennskap

Når folk hører «Google Ads», tenker de ofte på å drive trafikk gjennom pay-per-click-annonser på resultatsidene til søkemotorer, men du kan oppnå mye mer en kun klikk og konverteringer. Det er også et utmerket verktøy for å bygge merkevarekjennskap. Ved for eks søksannonser vil nettsiden din bli vist på toppen av søkeresultatene for visse søkeord (dette avhenger av budsjett, konkurranse ovs). 

Gjennom Google sitt søkenettverk vil potensielle kunder få med seg merkevaren din, slagordet ditt, tilbudene dine og alt annet som er fremhevet i annonseteksten og utvidelsene – selv om de ikke klikker på annonsen. Bruker man for eks YouTube annonser er også dette en gyllen mulighet til å nå ut til potensielle kunder som ikke dirkete søker etter tjenesten/produktet eller merkevare tilsvarende som Facebook/Instagram annonsering

Kundecase:

23 100kr i annonsebudsjett resulterte i 122 konverteringer iløpet av 1 måned!

En av kundene våre innad bilbransjen startet med Google annonser for en stund tilbake, men etter optimalisering av kampanjestruktur, innhold, søkeord, konverterings tracking og mye mer, økte resultatene eksponentielt!

Denne kunden selger High Ticket tjenester hvor prisen varierer fra 1200 til 9000kr. Av de 122 konverteringene var det 39 reelle timebestillinger mens resterende 83 var pristilbud etterspurt. Regner vi ut gjennomsnittsprisen blir dette 5100. Ganger vi dette med antall reelle konverteringer blir dette 198 900kr som er en ROAS på 8,6!

Google resultater

Er du klar for å øke din eksponering på nett?

Ta kontakt for en uforpliktende samtale eller møte!

Oskar Thogersen

Oskar Thøgersen

Co-founder

+4790619888
 
Martin Johan Steen Klemsdal

Martin Klemsdal

Co-founder

+4795945857
 
Arvid Strand

Arvid Strand

Co-founder

+4799490156