Meta Annonsering Annonser Ads

Hva er Meta annonsering?

Meta annonsering, også kjent som Facebook/Instagram annonsering, vil si at man reklamerer med betalt annonsering på plattformene til Meta. Her har du mulighet til å vise frem innhold om din egen bedrift og det du tilbyr til store kundegrupper. Meta annonsering passer for både små og store bedrifter som ønsker å øke sin egen eksponering, sitt engasjementet og salg. 

Hvorfor annonsere på Instagram/Facebook?

Facebook og Instagram har en stor brukerbase.

Med mer enn 3,5 millioner aktive brukere på Facebook og 2,6 millioner på Instagram, er disse Meta platfomene noen av de største sosiale medieplattformene i Norge. Dette gjør at ditt innhold kan bli vist til store kundegrupper rundt om i Norge, og kan gi deg og din bedrift et stort vekst potensiale.

Facebook ads

Målrett annonsene dine mot de som kan være interesserte i det du tilbyr

Meta har avanserte verktøy, som gjør at du kan målrette annonsene dine mot dine ideele kundegrupper. Det betyr at du kan vise frem bedriften din til de som mest sannsynlig er interesserte i det du tilbyr. Dette kan både være nåværende og nye potensielle kunder.

Meta annonsering passer for de fleste

Meta annonsering passer for de alle fleste bedrifter i ulike bransjer og nisjer. Det er veldig fleksibelt, ved at du både kan annonsere med ulike bilder og/eller videoer, og det passer både for de som ønsker å bruke et høyere eller lavere budsjett på annonsering. 

Alle kan benytte seg av Facebook annonser
Facebook markedsforingsstrategibilde

Meta-annonsering viser reelle resultater og analyser.

Meta gir bedrifter muligheten til å spore og analysere hvordan annonsene deres presterer. Dette gir oss muligheten til å se hva med annonsene som fungerte, og i tillegg gir det oss muligheten til å ta beslutninger for å forbedre annonsene.

Hvorfor velge oss?

Bilde av Martin og Arvid

Vår unike strategi

Vi har utviklet en egen strategi for Meta-annonsering som har vist seg å gi betydelig avkastning for kundene våre på tvers av ulike nisjer. Strategien er en nøye gjennomtenkt kombinasjon av kampanjestruktur, teknisk oppsett, annonser tilpasset de ulike stadiene i kundereisen, markedsanalyse, samt kontinuerlig testing og forbedring av annonsevarianter.

En viktig del av vår tilnærming er å bryte ned tjenester og produkter i ulike vinklinger og salgsargumenter, som deretter plasseres strategisk i de forskjellige fasene av kundereisen. Vi har sett flere ganger at bruk av denne strategien, kan føre til en betydelig økning i konverteringer sammenlignet med standard Meta-annonsering.

   

Tidligere resultater

Økt omsetning

Kunder har oppnådd økt omsetning samt oppnådd omsetningsrekord. Dette er ved å ha implementert en planlagt og personlig annonsestrategi i løpet av bare noen få måneder.

Merkevarebevissthet

Kunder har oppnådd en betydelig økning i eksponering og bevissthet rundt tjenestene samt produktene de tilbyr.

Økt troverdighet

Bedrifter har opplevd økt troverdighet rundt tjenester og produkter ved hjelp av markedsføring. Dette har ført til en høyere konverteringsrate samt ROAS

Kundecase:

31 000kr i annonsebudsjett ble til 𝟑𝟕𝟎 𝟎𝟎𝟎𝒌𝒓 økning i omsetningen i løpet av 1 måned!

En av kundene våres opplevde en omsetnings rekord i august 2023. Vanligvis hadde de en gjennomsnittlig omsetning i august måneden på ca 420 000kr, noe som de ønsket å øke. 

Se hvordan vi økte omsetningen fra 420 000kr til 790 000kr, noe som tilsvarer en ROAS på ca 12x! 

Videoproduksjon

I Clicks Marketing kan vi hjelpe deg med å filme og lage annonser. Dersom du opererer i området rundt oss, vil vi hjelpe deg/dere med å lage annonsevideoer helt kostnadsfritt ved et samarbeid. Av vår tidligere erfaring har vi sett tydelig at videoannonser presterer høyere sammenlignet med bildeannonser i flere tilfeller. 

Ved videoproduksjonen planlegger vi videoideer med ulike perspektiver og vinkler som vi tror kan fungere. Det gjør vi ved å konstruere en markedsundersøkelser og ved tett dialog med kunde, om deres tanker og om hva som er deres konkurransefortrinn. Her lager vi en rekke ulike innledninger, hoveddeler, avslutninger samt motiver til videoen, før vi deretter presenterer ideene til dere. 

Ved filming tilbyr vi både å filme med telefon eller/og kamera, og i tillegg har vi egen mikrofon for god lyd på videoene. Etter filming, vil filminnholdet bli redigert og ferdigstilt til annonsering. Som en bonus, tilbyr vi også å publisere alle videoen vi produserer organisk på sosiale medier som Facebook, Instagram, TikTok og eventuelt Snapchat kostnadsfritt.

Videoproduksjon

Ta kontakt for å diskutere nærmere detaljer

Martin Johan Steen Klemsdal

Martin Klemsdal

Co-founder

+4795945857
 
Oskar Thogersen

Oskar Thøgersen

Co-founder

+4790619888
 
Arvid Strand

Arvid Strand

Co-founder

+4799490156