fbpx

Tiktok annonser

Hva er TikTok markedsføring?

TikTok ads er korte og kreative annonser i form av video på TikTok plattformen. Video annonsene kan vises i nyhetsfeeden, eller som bannerannonsering ved appen. Annonsene kan målrettes til en spesifikk gruppe basert på alder, geografisk beliggenhet, interesser og andre faktorer. TikTok gir bedrifter muligheten til å skape en unik merkevareopplevelse, og øke salget.

Hva er unikt med TikTok?

TikTok er en sosial medieplattform med over 500 millioner aktive brukere per måned, med en stor andel unge voksne og ungdom. I fakt, er 47,3% av TikTok-brukerne er under 30 år. TikTok annonsering gir bedrifter muligheten til å nå denne unge og engasjerte målgruppen, gjennom målrettede videoannonser i appen.
En jente lager tiktok video
Tiktok annonser

Annonsene kan også målrettes til en definert målgruppe basert på alder, geografisk beliggenhet, interesser og andre kriterier. Visningsprosent er på over 16.23%, og engasjementsgraden er 6.72%.TikTok annonsering kan være et nyttig verktøy for å øke merkevaren, og øke synligheten blant
målgruppen.

Different ad formats on TikTok

In-Feed annonser

In feed TikTok annonser er en spennende måte å presentere dine annonser på Tiktok plattformen. Annonsene vises innenfor brukerens vanlige innholdsstrøm i appen. Annonsene ser ut som vanlige innlegg, men innlegget har en “Sponset” eller “Annonse” etikette. For å få mest mulig ut av in feed annonsene, anbefaler vi at du lager kreative og engasjerende annonser, som passer inn i appens stil og tone.

Top view

Top view annonser på TikTok gir deg muligheten til å skille deg ut fra mengden, og fange oppmerksomheten til et stort publikum. Når appen åpnes vil din annonse bli vist øverst på skjermen. Annonsene vil derfor kunne gi deg en unik mulighet til å gjøre inntrykk på dine målgrupper. Annonsetypen er en effektiv måte å øke din merkevare bevissthet, ditt salg.

Branded hashtags

Branded hashtags annonser i TikTok involverer bruk av en merkevarerelatert hashtag i en annonse. Annonsen vil vises når en bruker søker etter, eller bruker den relaterte hashtaggen. Disse annonsene kan bidra til økt merkevarebevissthet, engagement hos brukerne og økt søkbarhet til ditt innhold. Denne annonsetypen kan bidrar til å trekke målgruppen din inn i et felleskap. Felleskapet vil skape et engasjement, og øke bevisstheten til din merkevare.

Branded effects annonser

Branded effects annonser er en markedsføringsstrategi som tillater bedrifter å tilpasse effekter og filtre, som TikTok brukerne kan bruke i sine videoer. Disse annonsene gir brukerne en engasjerende opplevelse, og bidrar til å øke merkevarekjennskapen. Brukeren kan samarbeide med merket, og skape innhold som reflekterer deres personlige stil og interesser. Det vil gi bedriftene muligheten til å integrere seg inn i TikTok-kulturen på en naturlig måte.